JAZDA DO STEGNY 2007
"ANTYSTEGNA" - 11.03.2007

Wzorem ubiegłego roku wyruszyłem z Dworca PKP kilka minut po 9 w skromnym siedmioosobowym składzie zabierając na pokład jedynego tym razem przyjezdnego, Andrzeja. Wypuściliśmy do przodu Jurka jako wolnego lecz czujnego zwiadowcę, sami zaś zajeżdżając dla założonej wycieczkowej zasady na Plac Kazimierza Jagiellończyka. Zabrawszy stamtąd jedną dodatkową duszę rowerową  ruszyliśmy o 9:30 w kierunku Stegny. Tym razem moja trasa została świadomie nieco zmodyfikowana i poprowadziła przez przez most w Kępkach. W Marzęcinie spotkaliśmy Radka z kolegami którzy tu kończyli swój niedzielny występ turystyczny, a zaraz potem natrafiliśmy na Kazimierza co to złapał gumę w swoim dość nietypowym rowerku. W dalszej drodze zebraliśmy jeszcze dwóch maruderów grupy Neksusa i tak dotarliśmy do Stegny.
Krótkie spotkanie "integracyjne" z zasadniczą grupą Neksusa miało miejsce przed plażą. Ruszali już w drogę powrotną nie czekając tym razem na występ "Elbląskich Morsów". Po wizytacji baru "Viking" udaliśmy się na plażę by niczym "Greenpeace" zaprotestować przeciwko kąpieli Morsów w ciepłej wodzie. Protest okazał się całkowicie nieudany - amatorzy kąpieli zrobili w najlepsze co swoje.
Droga powrotna przebiegała bardzo spokojnie tym razem w o wiele większym i miłym gronie (sic!), Naliczyłem 17 rowerowych dusz w tym jedynego zrowerowanego "morsa". Dziesięciu zaś ludzi pojechało jeszcze odwiedzić "Piekarczyka" który stał sobie jak gdyby nigdy nic spokojnie przy Bramie Targowej. Jako czujny i odpowiedzialny gospodarz odprowadziłem jeszcze w małej asyście Andrzeja na Dworzec PKP.

Podstawowy cel wycieczkowy ESR został wykonany w 100 %. Kibicowaliśmy jak się patrzy "Elbląskim Morsom" podczas morskiej kąpieli. Ja sam będąc bardzo kontent dokręciłem sobie do pierwszej tegorocznej setki.

Pokonana trasa:
wyjazd z Elbląga Browarną przez Most Unii Europejskiej - Kazimierzowo, Bielnik II, Kępki, Stobna, Nowinki, Marzęcino, Stobiec, Tujsk, Rybina, Popowo, Stegna, Stegna plaża. Powrót odbył się juz tradycyjną trasą przez prom w Kępinach i Nowakowo.  Dystans wycieczkowy według licznika organizatora 86 km przy średniej 20,72 km/h

Darecki

szczególne podziękowania dla Andrzeja "YOOHASA"